duminică, 2 ianuarie 2011

Un an nou plin de iubire!

...


Bun găsit în 2011! Am ales ca prima temă din acest nou an să fie iubirea. Poate fiindcă mi-a căşunat pe cântecul “I Who Have Nothing” , un cântec care anul acesta împlineşte fix 50 de ani. La origine “Uno dei tanti” (“Unul dintre cei mulţi”), pe muzica lui Carlo Donida, a fost lansat în 1961 de artistul Joe Sentieri. De atunci, l-au preluat mulţi alţii, printre care Ben E. King, Tom Jones, Shirley Basey, Luther Vandross etc.Versiunile diferă uneori destul de mult, dar farmecul acestei melodii rămâne neschimbat. De la tonul trist al lui Tom Jones la cel uşor agresiv al lui Shirley Basey, de la tonul senzual al lui Luther Vandross la cel melancolic al lui Ben E. King, “I Who Have Nothing” rămâne o operă de artă care poate fi în continuare modelată, interpretată şi abordată fără a i se ştirbi cu nimic valoarea.

Iar iubirea e un subiect inepuizabil şi nu cred că greşesc afirmând asta, din moment ce peste 90% dintre cântecele care s-au scris vreodată abordează iubirea, sub diversele ei forme.

Şi ce poate fi mai frumos decât să iubeşti? Îţi oferă atât de multe, şi nu te costă nimic... Aşa că, pentru 2011, vă doresc tuturor să iubiţi şi să primiţi, în schimb, iubire.





Eu, cel care nu am nimic,
eu, cel care nu am pe nimeni,
te ador şi te vreau atât de mult,
sunt doar un nimeni,
şi nu am nimic să-ţi dăruiesc dar, oh,
te iubesc.

El îţi cumpără diamante
diamante strălucitoare, care scânteiază
dar crede-mă, dragă, atunci când spun
că el îţi poate dărui lumea întreagă
dar niciodată nu te va iubi în felul
în care te iubesc eu.

El poate să te ducă oriunde,
în cluburi elegante şi în restaurante
dar eu nu pot decât să vă privesc,
cu nasul lipit de rama ferestrei.

Eu, cel care nu am nimic
eu, cel care nu am pe nimeni
trebuie să te urmăresc, dansând,
în bratele altcuiva,
când, draga mea, eu sunt de fapt cel care
te iubeşte.



(Aceasta este traducerea versurilor originale, în interpretarea lui Ben E. King. Varianta feminină conţine expresii adaptate)

...

5 comentarii:

  1. Foarte frumos cantecul Mihai,cine canta seamana foarte mult la voce cu soara ta,foarte frumos!Si la multi ani si sanatate pentru toti


    Liliana

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos, chiar mi-a placut!
    Asta da o surpriza mai aparte!

    Scorpya

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim, Mihai!
    Si intr-adevar, pentru a tine piept necazurilor nu trebuie neaparat sa gasesti lumina, ci sa iubesti. Pentru ca iubirea aduce lumina in viata noastra.
    La multi ani!
    Mariana

    RăspundețiȘtergere
  4. Liliana, chiar e sora mea cea care cântă :)

    Scorpya, mă bucur mult că ţi-a plăcut :)

    Mariana, cred că cel mai important e să iubeşti. Restul... vine de la sine :)

    Vă mulţumesc mult. La mulţi ani!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunteti minunati ...tu si sora ta ! Melodia asta ...imi trezeste amintiri din trecut ..
    V-am descoperit la timp ! M-am saturat sa aud in jurul meu discutandu-se doar despre afaceri , masini , vacante la munte ,bani , bani , bani ...Iubirea a trecut de mult pe locul ...5,6.7 ??????????????

    BiancaNeve

    RăspundețiȘtergere

Vă rog să vă semnaţi dacă doriţi să comentaţi, ca să ştiu cine mi-a călcat pragul blogului :) Mulţumesc.